Wednesday 14 September 2011

Operation hårfix

Efter sommaren är håret extra slitet och trött och vad göra? Nu har jag dels börjat tvätta håret med Redkens Extreme schampo för att reparera håret, och man ser skillnad direkt! Och efter år av färgning och blekning av håret så är det faktiskt första gången en produkt gör detta för mig så omgående! Jag beställde det här, till bra pris och fraktfritt.

Mitt hår har alltid vuxit långsamt vilket har resulterat i att jag aldrig haft riktigt långt hår (vilket jag alltid drömt om).. Så jag har kollat runt på tips och ett (som jag prövade första gången igår) är att ta ricinolja och massera i hårbotten och sen dra ut i topparna, låt sitta ungefär 30 min, 3 ggr i veckan och tvätta sedan håret som vanligt. Detta ska göra att håret växer 4 cm i månaden istället för 1 cm. Får se om det fungerar men tittade på en del före och efter bilder (inte från salong utan privatpersoner) och det ser riktigt lovande ut! Så nu håller jag tummarna för att nästa sommar ha ett riktig långt vacker svall:)

No comments:

Post a Comment