Tuesday 6 September 2011

Hur mycket kan det regna på en dag?

Hejhej,

det har varit en superlång dag som har varit både bra och jobbig på samma gång.. Startade dagen med att simma, vilket i vanlig ordning var skönt, men jag hade spänt simglasögonen lite väl hårt, så halva dagen gick jag omkring med vad som såg ut som.. smack.. en blåtira runt varje öga.. Inte ens den bästa touche eclaten i världen kunde dölja det! I alla fall så trampade jag den gamla monarken upp till humanisten för att sätta mig och jobba med uppsatsen. Blev bra många, och många bra timmar idag och det känns förstås skönt, men samtidigt mycket info som ska sorteras.. Men tror ändå som att resultet tillslut kommer svara upp till mina förväntningar..

När det var dags att hoppa upp på cykeln igen så hade tyvärr kära Göteborg valt att visa sig från sin allra sämsta sida IGEN, och regnet stod som spön i backen.. Snark.. Så jag var som en dränkt katt när jag kom hem! Och apropå det måste jag berätta en Göteborgsvits med titeln Göteborgssyndromet som jag läste i GP för ett tag sen;

Går man ut i Göteborg utan paraply, så regnar det!
Tar man med sig paraply, så blåser det också!

Hahahaha, nja, den var kanske inte så rolig ändå..
Nu ska jag hoppas i säng och drömma om snö och vinter (utan slask!)

No comments:

Post a Comment