Saturday 16 July 2011

Mot Hudiksvall

Blev lite sent igår tillsammans med min härliga kompis Sara som kom över för en vin- och thékväll. Vi har inte setts sen midsommar så det var väldigt kul med lite update! Nu har jag ungefär 6 timmar framför mig på tåget upp till Hudiksvall, blir gott att komma upp igen till min pojkvän eftersom det är drygt tre veckor sen vi sågs senast..

När man åker tåg så tror man att man kan förvänta sig vissa saker. Förut bokade jag alltid tyst avdelning för att vara säker på att slippa skrikande barn och mobilmarodörer. Men jag slutade med det efter ett tag eftersom det ändå ALLTID sitter folk där och pratar och försöker man säga till, hur trevlig man än är, så får man i nio fall av tio ett mycket otrevligt svar  att man minsann visst får prata i den här avdelningen, bara man pratar tyst. Men ärligt talat, varför boka tyst avdelning om man ändå ska sitta och prata? Kanske för att reta gallfeber på alla de som faktiskt vill ha lite lugn och ro? Jag vet inte, men numera bokar jag alltid "vanlig" plats och är beredd på att det blir barnaskrik och mobilsamtal på ljudnivå högre. Eftersom jag därmed är förberedd på en utmanande resa rent ljudmässigt blir det sällan några besvikelser på ohyfsade medpassagerare! Jojo, det var dagens tanke kring tågresande..

No comments:

Post a Comment